Marian Kaij is de vrouw die onze stichting haar naam gaf.

Ze heeft 25 jaar vrijwilligers begeleid binnen de zorg en bood haar vrijwilligers een veilige werkomgeving.

Na haar overlijden zetten wij onder haar naam haar werk en gedachtengoed voort.

Ook was ze duidelijk over verwachtingen die aan vrijwilligers worden gesteld, had ze belangstelling voor ieders persoonlijke situatie en was ze warm en empathisch. “Vrijwilligers die met haar kennismaakten, hadden het gevoel dat ze haar onmiddellijk konden vertrouwen.”

Marian had de gave om aan te voelen hoe het met je was. Ze nam de tijd voor je, stelde je op je gemak en praatte je moed in als dat nodig was. Ze luisterde. En dan écht. En dat deed ze vooral door stil te zijn.Stimuleren deed ze ook. Haar woorden legden de basis voor persoonlijke groei. Vrijwilligers zagen hun toekomst weer zonnig in en sommigen zijn dankzij haar aanmoediging een opleiding gaan volgen.

Saamhorigheid
Onder Marians hoede was je welkom als vrijwilliger, werd je gezien en gehoord, en op waarde geschat als mens en voor de organisatie. Ze zorgde voor saamhorigheid en gaf aandacht aan iedere vrijwilliger en zijn of haar persoonlijke verhaal.

De boom op de binnenplaats van het ziekenhuis in Alkmaar is een symbool voor Marians gedachtengoed: geworteld tot bloei komen. Ze legde een solide basis voor ‘haar’ vrijwilligers en zorgde er zo voor dat ze zich verder konden ontwikkelen. Toen onze Stichting ter nagedachtenis aan Marian officieel het levenslicht zag, heeft de Raad van Bestuur van het ziekenhuis in Alkmaar geregeld dat er een appelboom werd geplant. Zo herinneren we haar en haar levenshouding.

Aanmelden als zorg0rganisatie

Het begint met maatwerk en oog hebben voor mensen. We pakken jouw vragen projectmatig op, denken strategisch mee en helpen pionieren. We zoeken de juiste vrijwilligers voor jouw vraag, nemen de uitvoering op ons en ontzorgen jouw organisatie.

Neem via het onderstaande formulier contact op:

Samen zoeken we naar wat jij wilt. En maken we vervolgafspraken. Stichting Marian Kaij neemt binnen 10 dagen contact met je op om je interesse te peilen. Daarna maken we concrete afspraken.

Aanmelden als vrijwilliger

Weet je niet goed waar je moet beginnen? Of weet je al precies wat je wil? In allebei de gevallen helpen we je graag.

Meld je aan als vrijwilliger en volg de stappen hieronder: vul het aanmeldformulier in.