Vrijwilliger Irene Min vertelt over Marian Kaij en haar lievelingsberoep

“Ik word er zo ongelooflijk blij van”

“Toen mijn kinderen klein waren, deed ik al vrijwilligerswerk. Later wilde ik als vrijwilliger in de zorg aan de slag,” vertelt Irene Min.

“Toen ik door tegenslagen alleen kwam te staan, zocht ik naar een manier om weer deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Ik begon aan een opleiding en ik kon me bij het patiëntenvervoer aanmelden in het ziekenhuis in Alkmaar.”

Een warm bad

“Eenmaal aangemeld, volgde er een bijzonder gesprek met de coördinatrice, Marian Kaij. Zij verwelkomde me met warmte en empathie. Het voelde fijn om daar aan de slag te gaan, en ik genoot van het contact met de andere vrijwilligers en met de patiënten. Iedereen was anders. De één wilde graag vertellen waarom hij of zij opgenomen lag, en voor welke ingreep. De ander was stil, in zichzelf gekeerd.

Het enige wat ik wilde geven, was aandacht, tijd, en waar nodig een luisterend oor. De patiënt op zijn of haar gemak stellen. Er voor ze zijn. En als het ritje voorbij was, kon je er met je collega-vrijwilligers over praten als je dat wilde. Want soms waren de verhalen best heftig.”

Bloed kruipt waar het niet gaan kan

“Toen ik een betaalde baan kreeg, heb ik het vrijwilligerswerk losgelaten. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik werd gevraagd door het ziekenhuis om de coördinatie op me te nemen voor het boeken van muzikanten en koren voor de Muziekenhuis-avonden. De patiënten die dat wilden, konden zich opgeven en werden naar de grote zaal gebracht om naar de muziek te luisteren, vervoerd door de vrijwilligers waar ik ooit mee had samengewerkt.

Ook hier word ik zo ongelooflijk blij van: de patiënten zien genieten, afleiding bezorgen. Wij samen als vrijwilligers. Vrijwilliger ben je vanuit je hart, en voor het leven. Ik vind het het mooiste beroep wat er is.”

Meld je vrijblijvend aan

Weet je niet goed waar je moet beginnen? Of weet je al precies wat je wilt?
In allebei de gevallen helpen we je graag.

Meld je aan als vrijwilliger en volg de stappen hieronder:
vul het aanmeldformulier in. Wij nemen daarna contact met je op.
Om verder te praten, op locatie of telefonisch.
Samen zoeken we naar wat jij wilt. En maken we vervolgafspraken.

Of neem contact op met Irene Min via 06 26 04 20 56 of via imin@stichtingmariankaij.nl

Aanmelden als zorg0rganisatie

Het begint met maatwerk en oog hebben voor mensen. We pakken jouw vragen projectmatig op, denken strategisch mee en helpen pionieren. We zoeken de juiste vrijwilligers voor jouw vraag, nemen de uitvoering op ons en ontzorgen jouw organisatie.

Neem via het onderstaande formulier contact op:

Samen zoeken we naar wat jij wilt. En maken we vervolgafspraken. Stichting Marian Kaij neemt binnen 10 dagen contact met je op om je interesse te peilen. Daarna maken we concrete afspraken.

Aanmelden als vrijwilliger

Weet je niet goed waar je moet beginnen? Of weet je al precies wat je wil? In allebei de gevallen helpen we je graag.

Meld je aan als vrijwilliger en volg de stappen hieronder: vul het aanmeldformulier in.