Vrijwilliger Pauline vertelt over 20 jaar ervaring in het patiëntenvervoer

“Het voelt als thuiskomen”

“Noord-Holland is mijn thuis: in Bergen groeide ik op, en toen ik trouwde verhuisde ik naar Schoorl”, vertelt Pauline Bakker.

“In het Centraal Ziekenhuis in Alkmaar, de Noordwest Ziekenhuisgroep van nu, volgde ik de verpleegsteropleiding. Nadat ik in 1972 mijn diploma haalde, heb ik een paar jaar overdag gewerkt en een jaartje alleen nachtdiensten gedraaid.”

Een thuis

“Toen de kinderen kwamen, ben ik gestopt met werken. Maar ja, toen de kinderen waren uitgevlogen, begon het toch weer te kriebelen. Omdat ik er al flink wat jaren uit was en het voor mij niet goed voelde om weer als verpleegster aan de slag te gaan, heb ik mij opgegeven voor patiëntenvervoer. Daar was op dat moment veel animo voor; ik belandde zelfs – voor een lange tijd – op een wachtlijst.”

Weer thuis in het ziekenhuis

“De eerste keer dat ik ’s morgens vroeg weer mijn vertrouwde ziekenhuis in wandelde, voelde dat als thuis komen. Patiënten vervoeren en collega’s hebben, vond ik erg leuk, afwisselend en boeiend. Vaak vertellen patiënten hele verhalen, ze zijn dankbaar voor wat je doet en blij dat je hen wat van je tijd kunt geven met een luisterend oor. Soms hoor je heel droevige, of juist blijde dingen; zo blijft het mooi in evenwicht.”

Meld je vrijblijvend aan

Weet je niet goed waar je moet beginnen? Of weet je al precies wat je wilt?
In allebei de gevallen helpen we je graag.

Meld je aan als vrijwilliger en volg de stappen hieronder:
vul het aanmeldformulier in. Wij nemen daarna contact met je op.
Om verder te praten, op locatie of telefonisch.
Samen zoeken we naar wat jij wilt. En maken we vervolgafspraken.

Of neem contact op met Irene Min via 06 26 04 20 56 of via imin@stichtingmariankaij.nl

Aanmelden als zorg0rganisatie

Het begint met maatwerk en oog hebben voor mensen. We pakken jouw vragen projectmatig op, denken strategisch mee en helpen pionieren. We zoeken de juiste vrijwilligers voor jouw vraag, nemen de uitvoering op ons en ontzorgen jouw organisatie.

Neem via het onderstaande formulier contact op:

Samen zoeken we naar wat jij wilt. En maken we vervolgafspraken. Stichting Marian Kaij neemt binnen 10 dagen contact met je op om je interesse te peilen. Daarna maken we concrete afspraken.

Aanmelden als vrijwilliger

Weet je niet goed waar je moet beginnen? Of weet je al precies wat je wil? In allebei de gevallen helpen we je graag.

Meld je aan als vrijwilliger en volg de stappen hieronder: vul het aanmeldformulier in.